luni, 19 octombrie 2009

Cele ce plutesc (2009)


cum m-am intors la Bucuresti nu am putut rata noul film al lui Daneliuc, atit de proaspat incit nu apare inca nici pe imdb si nici pe situl oficial al regizorului. Cum el i-a desfiintat pe criticii de film, mai ales in momentul in care
l-au votat cu 2 productii din filmografie in top 10 all time de film romanesc, nici eu nu ma simt obligat sa discut despre acest personaj, de altfel fascinant, probabil cel mai talentat regizor al generatiei sale, dar care se pare ca a inebunit cu totul. Am mai scris ca mi-a placut anteriorul Marilena, un adevarat film psihotronic, dar cel dinainte Legiunea straina cred ca e cel mai prost Daneliuc. Punct. In noul sau film, facut rapid si pe neve, se pare ca a abordat un gen nou, ceva intre neo-realism si pasunism, cu elemente de Miorita, Fefeleaga si Baltagul mixate in stirile de la ora cinci, mediu rural. Valentin Popescu are rol de Klaus Kinski in acest "giallo" maroniu, intre Ossesione de Visconti si Antichristul de Baragan (sau de Mehedinti), curat/murdar Lars Von Trier romanesc !!!

am auzit ca initial se numea "Cadavrul dusmanului meu" , dupa un proverb taoist cam asa: "Dacă priveşti destul de mult timp o apă curgătoare, vei vedea plutind cadavrul duşmanului tău" !!!!
am gasit pe net linkul catre cartea lui Daneliuc (176 pag.), la Curtea veche,
Cele ce plutesc - variaţiuni pe tema unui scenariu !!! iar fragmentul dat dezleaga din mister:

"
Lui Zidan i se păru că aude ceva, o muzică de un fel cunoscut, auzită pe unde umblase. Căuta să străpungă pâcla odată cu soarele ce ieşea de după pădure, da, o canţonetă din alea, manele de italieni, mai ascultase, într-o limbă strâmbată, napoletană; lăsase-n baracă, probabil, aparatul deschis. Sau pe apă venea, de la vreun pescar de pe-acolo, aşa cum plutim, ca toate cele ce plutesc peste noi.“


mi-as cumpara cartea sa patrund mai bine miezul dar mi-e teama ca nu o sa fie asa...



eram shase in sala ice ige si 3-d de la Patria (luni la 15.30 se-ntelege), din care doi care se lingeau si s-au lins tot filmul(apropo de schetciul de stand up comedy cu Giorgio Popo care povestea de asta la cinema Victoria din Cluj), nu stiu cum au reusit la gerul din sala si schelaiturile de ciine de pe ecran (personajele au o canistra de ciini in mijlocul nicaierului, pe malul Dunarii). Unul din cei shase era un mosh cam homeless care a preferat sala pt 5 ron strazii...
apoi am avut o discutie destul de aprinsa cu Magdalena Stanciu (de la cinemadreaming) la telefon care mi-a zis ca filmele lui Daneliuc ii fac sila/repulsie (Acesta lehamite ?)
muzica de Petru Marinescu cu aer de tango argentinian pizzolesc (12 monkeys vs dead dogs) si pe genericul final unde apare si titlul, un cintec italienesc, vechi si romantic...

more on zombierama lui zombieshase care zice:

danieliuc at his most coherent and surprisingly artistisque. poata daca se intzelegea ceva din ce zic personajele ar fi fost chiar un film bun. pe bune nu s-a intzeles/auzit absolut nimic. dar pe scurt cele ce plutesc este cu unu cam retard casatorit cu o pizdoaica pe care o bulanejte si el si cu tacsu. si ulterior si nijte tzigani. evident duduia nu este foarte pulevolenta deci atunci cand o violeza tziganii este vorba de un gest bine-meritat si nu cu mult mai siluitor decat atunci cand o penetreaza barabatsu sau socrusu. chestia ar fi ca socru vrea sa i se plateasca bani grei de la tzigani ca sa nu depuna violata plangere. si tziganii ba ii dau ba nu-i dau si filmu este dsp cat de jegnantzi sunt romanii cat de junghiuri sunt tziganii si arata al draq de bine. in mizeria lui de mal de fluviu atemporal pe care vin plutind diverse chestii. trebe sa-l revad in bucurejti. poate o sa se auda ceva sau poate or sa-i puna subtitluri.


bah, io l-am auzit bine...

deocamdata atit, pe cinemagia mai sunt niste commenturi de pitbull si un newcomer, "carevasazica"...

iar filmul a facut 116 spectatori in primul w/e dar Daneliuc ne ameninta cu o caravana in 24 de orase..pe banii cui dom'le ?

2 comentarii: