sâmbătă, 7 februarie 2009

Tage 3: In the Electric Mist

planuiam sa ajung la Sturm, dar din nou m-am sculat tirziu (o oara jumate delay), aseara am facut mult de la Potsadmer la ora unu cu schimbatul metrourilor, poti sa astepti sa vina cite peste 10 minute. mai citesc trade-urile, am luat tot ce am fost fost bombardat la casuta postala de presa, caiete de filme care se anunta mai interesante sau mult mai putin decit titlul. M-am intilnit cu Michael Fitzgerarld, productaorul lui In the Electric Mist, pe linga Gendarmermarkt (unde s-a filmat pentru Londra Ocolul pamintului lui Corafaci !!!). L-am cunoscut si pe dop-ul filmului, Bruno de Keyser, care e creditat ca BSC , desi e francez. Am umblat pe jos pina la Branderburger Tor si iar, n-am avut timp sa casc ochii mai mult prin cenusiul si platul Berlin. Am fost la proiectia de presa la In the Electric Mist, apoi la conferinta de presa. Prezenti Bernard Tavernier, regizorul, John Goodman si DOPul Bruno dK . Tommy Lee Jones n-a venit la Berlin, e in plin sezon de polo. Filmul e un policier atipic, dramatic si existential, de atmosfera, bazat pe romanul lui James Lee Burke, "In the Electric Mist with the Confederate Dead".

Lee Jones e Dave Robicheaux, un detectiv in Louisiana, care investigheaza niste crime in bayou. (Robicheaux e un personaj faimos, fost alcolic, desi nu stiu cum poate fi cineva fost alcolic daca se duce la AA si zice, my name is..and i am an alcoholic ! A mai fost personificat in 1996 de Alec Baldwin in Heaven's Prisoners, bad movie de Phil Joanaou). John Goodman e un mafiot italian, Julie "Baby Feet" Balboni, care investeste in productia unui film care se face acolo. Povestea in sine e complicata,complexa, de atmosfera, aminteste putin The Pledge (alt film produs de MF) si Tommy lee Jones e din nou diferit, desi joaca in principiu cam acelasi rol, de politist, detectiv sudist,a ici cu multa carne pe el. filmul e destul de varza (prea lung, muzica odioasa de Marco Beltrami, de thriller by the numbers hollywoodian, un voiceover incomprehensibil si absolut nenencesar al lui TLJ, dar la cite defecte are (probleme la actiunea finala,-nu vreau sa dau spoliere- , personajul agentei FBI mexicane), e si plin de calitati printre care atmosfera cu totul speciala, acest electric mist,


secventele halucinogene, prezenta lui Levon Helm si Buddy Guy, chiar si John Sayles !) conotatiile legate de New Orleans post Katrina, nunantele scociale (cazul din 1965), un gimmick tip Shining la final, etc ! Asteptam de mult filmul (care exista pe torrenti !, nu stiu in care forma insa), si ma bucur ca l-am vazut intr-o sala excelenta, in conditii bune dar cu un subtitraj idiot in engleza care era o adaptare a textului, deci nu se sincroniza deloc cu dialogul pe care il auzeai ! Am pus scharful pe imagine si m-am chinuit sa nu vad subtitrarea pacatoasa! In SUA filmul iese in martie pe dvd in cu totul alt formta, schimbat, un fel de producers cut, scurtat si cu schimbari de structura ! abia astept sa vad si acest cut pe care stiu ca Tavernier il ignora (in lumea intreaga drepturile sunt TF 1) dar poate da filmului mai multa coerenta si slefuire !
acum la 10, George C. Scott va fi larger than life in Patton, pe trompeta lui Jerry Goldsmith (dvdul meu de acasa, copie scosa de 20th Century Fox inainte de restaurarea de la Berlinala, facuta in 2003) !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu