miercuri, 5 noiembrie 2008

Michael Crichton RIP

inopinat, neasteptat, 66 de ani, cancer. Si da, am primit un sms. as usual.
chiar ieri in cronica la AC/DC pt. rekino dadeam un citat din Congo, filmul.
Crichton e o personaliate polivalenta, stiinta, literatura, film, tehnologie, TV.


Creatorul lui ER si Jurassic Park, a regizat filme incepind cu Westworld in 1973, apoi Coma, The Great Train Robbery (asta nu-l am), Looker (am Divx), Runaway si Physical Evidence (asta nici nu l-am vazut). Cam toate cartile lui au fost facute film, mai putin ultimele, Prey (2002), State of Fear (2002) si Next (2006). Un roman fara titlu trebuie sa apara in decembrie 2008. A scris si scenariul la Twister
(1996).

1971 The Andromeda Strain r.Robert Wise
1972 Dealing: Or the Berkeley-to-Boston Forty-Brick Lost-Bag Blues r. Paul Williams
1972 The Carey Treatment (dupa A Case of Need) r. Blake Edwards
1974 The Terminal Man r. Mike Hodges
1993 Rising Sun r. Philip Kaufman
1993 Jurassic Park r. Steven Spielberg
1994 Disclosure r. Barry Levinson
1995 Congo r. Frank Marshall
1997 The Lost World: Jurassic Park r.Steven Spielberg
1998 Sphere r. Barry Levinson
1999 The 13th Warrior (dupa Eaters of the Dead) r. John McTiernan (film cu mega-probleme la care ar fi refilmat chestii, eu as vrea totusis a vad cut-ul lui McT)
2003 Timeline r. Richard Donner
2008 The Andromeda Strain (miniserie TV produsa de Scott Free) r. Mikael Salomon



am citit acum ca Nic Roeg l-ar fi chemat sa jaoce rolul alienului din The Man Who Fell to Earth (1976), rol pe care l-a facut David Bowie,. Imdb dixit, so i don't know. Ce s-ar fi intimplat daca Crichton ar fi ramas doar un medic cu lucrari de specialitate ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu