duminică, 13 noiembrie 2011

Vacanze per un massacro (1980)

am facut o seara Fernando Di Leo, ce mod mai bun :D decit a-ti petrece noaptea de simbata, rainchecks et all :P
N-am vazut filme de Di Leo pina in 1997 la Milano Calibro 9, care nu m-a impresionat atit de tare, si apoi am vazut I padroni della Citta, aka Mr. Scarface (1976), care m-a dezamagit asa de tare, incit am uitat ca l-am vazut, pina asta seara, cind susceptibil l-am reluat, si mi-am amintit pe parcurs de ce nu mi-a placut (e un riff al lui Underworld USA de Sam Fuller, cu un actor neamt, Harry Baer, care semana cu Hugh Jackman tinar, cu Al Cliver si cu un Jack Palance pus pe toate afisele, dar care pare desul de putin si not so impressive). Pentru un revenge movie cu un inceput excelent pe slow motion, devine prea comic si inegal, cu o secventa buna de actiune, showdownul de la final.
Datorita pasionatilor de la raro Video/Nocturno, Il Cinema Segretto Italiano, filmele lui Di Leo au aparut pe dvd, cu extra-uri, interviuri cu el, nu toate dar suficiente pentru a-ti face o parere. Asa numita "trilogie a millieu-lui, intre 1972-1973, pentru care a fost comparat cu Melville, Milano Calibro 9, Il Boss si La Mala Ordina. Acesta din urma l-am vazut acum citeva luni si m-a impresionat profund, mai
s-a parut cel mai bun Di Leo in afara de Avere vent'anni !
Acum am vazut si La Bestia uccide a sangue freddo (1971), un slasher, sex giallo, interesant pentru ca e cu Klaus Kinski si Margaret Lee, si Vacanze per un massacro (1980), apropiat de Canni Arrabiatti the one-off al lui Mario Bava, un entry special in seria de home invasions (Straw Dogs, Last House on the Left, Death Weekend, etc), cu Joe Dellasandro in rolul principal. Extrem de kinky, cu sex gratuit dar atmosfera interesanta si bine regizat si din nou downbeat si nihilist asa cum sunt filmele lui Di Leo. Muzica lui Luis Bacalov m-a impresionat din prima, extrem de familiara. M-am gindit ca a folosit QT in Inglorious Basterds, dar finalmente am luat soundtrackul la Milano Calibro 9 sa-l reascult scriind despre Di Leo si m-am prins. Tema principala din Vacanze (intitulat in engleza Madness) e cea cintata de trupa Osanna in Milano, anume Prelude. Ea se reia, si Di Leo recicleaza muzica-high concept :D

Basically, e un film in 4 personaje, killerul pe fuga (Joe D.) si un cuplu (Gianni Macchia & Patrizia Behn), plus sora ei Paola (Lorraine De Selle), cam defecta la cap, dezinhibata sexual si nimfomana. Atmosfera de huis clos, si un macguffin cu niste bani ascunsi, duc filmul in zona de film noir, dar cote-ul de sexualitate subversiva un-PC si anti-burgheza il duc peste zona exploitation. inteleg ca inintil a fost un proiect al lui Mario Gariazzo, care ramine creditat la story, dar interventia lui Di Leo a dus filmul in alta zona.

7 din 10/ 3 1/2 din 5
dvd raro video/nocturno, 1.85.1
transfer cam subtire, nimic pe disc decit filmografia/biografia lui Di Leo. Tare ar fi fost bun un interviu !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu