vineri, 10 octombrie 2008

RocknRolla

> vazut azi, din cite stiu eu intra in ianuarie. Pacat, pentru ca pina atunci o sa plezneasca netul de el, si merita vazut in cinema. E al doilea film al lui Guy Ritchie in format lat, 2.35.1 (dupa Revolver) si al treilea film in genul crimeconvulted black comedy, pe care l-a deschis in 1998 cu Lock Stock (si continuat cu Snatch). Snatch nu mi-a placut cind l-am vazut in 2000, l-am revazut anul asta si m-a distrat dar din nou, mi s-a parut small potatoes. RocknRolla e mai ambitios, cu plot mai imbirligat dar care face mai mult sens. Site-ul oficial aici. Intervine mafia rusa, si un magnat care are un tablou norocos (Uri-Karel Roden, excelent), o contabila horny si greedy (Stella-Thandie Newton), un rocker junkie (Johnny Quid-Toby Kebbell), si sfinta treime (care puteau sa fie linistit Statham & co din Lock Stock), asa numita Wild Bunch (One Two-Gerard Butler, Mumbles-Idris Elba din The Wire, si pufterul Handsome Bob-Tom Hardy). Revelatia majora e Tom Wilkinson, gangsterul old schoolmaster Lenny Cole, complet cu o chelie si predici suparatoare. Ludacris si Jeremy Piven apar ca duo-ul de promoteri Roman & Mickey (sau Greek and Mouse cum le zice Lenny), Inventie majora, un heist gone wrong si aftermathul si o scena de sex succint. Plus gimmickul cu tabloul si entry-ul in lumea junkies, conotatii Trainspotting si Last Days cu Lou Reed, The Gun pe soundtrack (cre e hip si cool, cu The Subways-care apar si in film, War, Clash, 22-20's,The Hives, Flash & the Pan si...Miguelito Valdez !). Excelent e Mark Strong (Archie), pe care nu-l stiu dupa fata desi l-am vazut deja in ceva filme, dar joaca si in Body of Lies (unul din filmele pe care le mai astept din 2008, alaturi de Quantum of Solace si Burn after Reading, ca Wrestler si Hurt locker n-o sa fie anul asta). Strong va fi lord Blackwood, inamicul lui Holems & watson in noul film al lui Ritchie (care din gfericitren-are nici o legatura cu Kabbalah) La final Ritchie lasa loc de sequel, mie mi s/a parut o glumita dar zice ca are planuita o trilogie, care va continua cu "The Real Rocknrolla" si "Rocknrolla Suicide" (asta in America), dar vom vedea dupa Sherlock Holmes ! & remember: "You'll never sing the same if your teeth ain't your own." 7 din 10 sau 3 1/2 din 5 iata si un compendiu din cronicile US de pe imdb de azi:

Un comentariu:

  1. Mă și cui i-a trebuit citatul ăsta la sfârșit, mai pe scurt, nu am înțeles decât că aia neagră e sexy și că regizorul a lăsat loc de o posobilă trilogie.... 2.5/10 pentru critică.

    RăspundețiȘtergere