miercuri, 20 august 2008

Speed Racer



intr-un final (in)glorios am vazut si eu SR. Pe ecran, intr-un rerun la Scala. Film la care, cum imi spunea cineva, "nimeni n-a vrut sa vina cu mine la film, nici prietena mea, nici un prieten, chiar daca le plateam biletul". Same here ! S-ar putea sa fie unul din cele mai ambitioase filme experimentale finantate de un studio (Warner in cazul de fata). Totodata un mare esec (120mil. $ buget, BO USA-43 mil. $, si cam tot atit international. Cred ca de vazut in IMAX ar fi fost ceva senzational ! Mi s-a zis ca e o voma ingrozitoare, facuta de fratele si sora Wachowski care au pierdut-o cu totul, produsa de infamul Joel Silver, bazat pe un serial animat japonez din anii 60, bazat la rindu-i pe o Manga, care are curse de masini incredibile, suprarealiste...Filmul are un aspect fantezist, super-grafizat, in culori vii, si e pentru copii pina-n 15 ani, mai sus necesita indulgenta sau stonare (see it stoned i mean). Cel mai aproape ar fi de Tron, experimentul din 1982, primul film pe computer, care la rindul lui a fost distrus, financiar si critic. Dar daca Tron a devenit un film cult (si acum planificat remake), SR nu cred ca are sansa asta, pentru ca apare intr-un moment cind experimentarile in mijloace vizuale si efecte CGI si digiale -sunt mai dese ca ciupercile dupa ploaia atomica-300, Cashern, Sky Captain, Sin City si lookul lui Racer e mai mult gen Inspector Gadget. Un univers paralel compet inventat, in care orice salt e posibil, si masinile de curse sfideaza gravitatia. sau cum zice creatorul de efecte speciale John Gaeta (creatorul lui Matrix Bullet Time), “e ca 300 si Sin City pe crack”. PLus, I have a soft spot pentru Christina Ricci (Trixie), de cind am admirat-o din spate, tatuata la Cannes, in 2002 la The Gathering la cinema Star.
Finally, can't blame them for trying, si n-am auzit pe nimeni sa se fi ofensat ca la V for Vendetta, of course this is Speed racer we're talking about not hardcore Alan Moore !
2 1/2 din 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu